1. Vznik nápadu a potřeby klienta

Na startu byl nápad nebo potřeba, kterou jsme diskutovali s klientem Milošem. Jelikož sami běháme, prvotní impuls přišel z naší strany.

Následně jsme možnosti konzultovali s Milošem a obohatili návrh o jeho problémy, loňské zkušenosti s závodem a postřehy běžců, které sesbíral za poslední 4 roky.

Závody Od Tatier k Dunaju sa konají 1x ročně
Závody 1x za rok
Závodů Od Tatier k Dunaju sa ročně účastní okolo 2000 běžců
2000 běžců
Za organizací závodu Od Tatier k Dunaju stojí 7 měsíců práce mnoha dobrovolníků
Mnoho měs. organizace

”Potrebujeme vytvoriť aplikáciu, ktorá bude funkčná a nezaťaží web. Bežci a rovnako aj my, sa na ňu môžeme spoľahnúť.”

Miloš Zágoršek - organizátor závodů Od Tatier k Dunaju
Miloš Zágoršek
organizátor závodů

2. Naše nápady + workshop s klientem

V dalším kroku jsme s týmem vyhotovili seznam nápadů včetně problémů, kategorizovaných podle důležitosti. Vytvořili jsme ucelenou formu, příběh a návaznost na reálné potřeby.

#designthinking #ideas #why #problems #newangle

3. Analýza požadavků a vydefinování cílových skupin

Dalším a důležitým krokem je analýza vybraných nápadů z pohledu byznysu, marketingu, technické realizace a časové náročnosti.

Funkce jsou vydefinované na základě potřeby každého člena námi určené cílové skupiny, zahrnující jeho požadavky. Zároveň je třeba myslet na big-picture a všechny funkce společně poskládat do logického celku.
Bežci na závodu sa střídají ve štafetě po 6ti
Běžci na závodech
Kapitán týmu má na starosti organizaci
Kapitán týmu
Organizátori během 2 dní koordinují závody na trati
Organizátoři závodů
Fanoušci sledují své známé z domova z různých koutů světa
Fanoušci doma

4. Možnosti realizace a hlavní cíle projektu

  • + Technická realizace projektu
  • + Analýza konkurence
  • + Rozpočtové možnosti vs. přínos projektu
  • + Byznys analýza a přínosy pro organizaci
  • + Přínosy pro uživatele
NÁSKOK PŘED KONKURENCÍ
SNÍŽENÍ ZATĚŽE NA EXISTUJÍCÍ WEB
5. Vizuální identita a brand
Vycházeli jsme z existujícího brandu a designu závodů OTKD, který je dán a definován na trhu již více než 4 roky a ten jsme následně rozšířili.
Partner projektu

6. Datová analýza a vyhodnocení jako vstupní podklad

Abychom aplikaci nestavěli pouze na našich domněnkách, podívali jsme se do dostupných dat. Data, která dostupná nebyla, jsme získali formou dotazníku s cílovými uživateli, případně z historických údajů Google Analytics nad existujícím webem závodů. Z dat jsme vyhodnotili nejdůležitější závěry, od kterých jsme se odpíchli při formulování již konkrétního produktu.

Návštěvnost webu podle zemí a lokalit
Návštěvnost webu Od Tatier k Dunaju podle zemí z webu nebo mobilního zařízení

+ Umožnit sledovat průběh všem z mobilních zařízení

Průzkum mezi uživateli na sociálních sítích
Dotazník nejžádanější funkcionality závodů Od Tatier k Dunaju vyhodnotil jako nejoblíbenější funkcionalitu - GPS tracking v reálném čase

+ Běžci nejžádanější funkce je GPS tracking

7. Tvorba UI/UX a designu aplikace

Seznam úseků a členů týmu přiřazených na ně v rámci závodů Od Tatier k Dunaju
Výsledky bežce závodů Od Tatier k Dunaju na vybraném úseku

Potřeby kapitána a běžců

  • + Správa týmu
  • + Správa mých úseků / nočních úseků
  • + Detail úseku pro běžce/auto
  • + Komunikace s organizátorem - zraněný běžec
  • + Sledování real-time výsledků běžce, týmu a celkových výsledků
Identifikace ďalší předávky
1. TÝM VÍ KDY PŘIJÍT NA DALŠÍ PŘEDÁVKU
Dobrovolníci využívají aplikaci na sledování týmů na trati
2. ORGANIZÁTOŘI VIDÍ POHYB TÝMŮ NA TRATI
Fanoučci sledují bežce z domova prostřednictvím mobilní aplikace OTKD
3. FANOUŠCI SLEDUJÍ SVŮJ TÝM Z DOMOVA
Bežci si môžu skontrolovať svoju pozíciu na trati
4. BĚŽEC KONTROLUJE POZICI NA TRATI
Real-time GPS tracking Sledování bežce a jeho reálné polohy na mapě Sledování průměrného času běhu bežcě pomocí GPS trackingu

Potřeby organizátora

  • + Možnost komunikovat real-time s běžci
  • + Možnost vyměnit běžce
  • + Real-time výsledky bez narušení chodu webu, aktualizované každé 2 minuty
  • + Získat mezičasy na předávkách pro další výpočty
  • + Podpora socializace a sdílení / zajímavé funkce
Možnost nahlásit zraněného bežce organizátorovi závodů OTKD
Možnost poslat push notifikaci bežcům od organizátora OTKD

8. Vyhodnocení a feedback

Mapa uživatelů sledujících závody prostřednictvím mobilní aplikace Od Tatier k Dunaju
3500
stažení aplikace
6000
aktivních uživatelu
8
zemí světa
12
poslaných notifikací

9. Přínosy pro ogranizátora a běžce

  • + Informovanost během závodů a snížení stresující komunikace
  • + Nižší zátěž na web a s tím spojené technické problémy
  • + Nižší náklady na SMS, které nahradily push notifikace
  • + Nové zajímavé offline/online funkce
Přibližná cena: Iterace každý rok: 80 000 CZK

”S aplikáciou sme boli spokojní. Všetko fungovalo ako malo, vedeli sme kde je bežec a kedy sa pripraviť na ďalšiu predávku.”

Martin Detvaj - běžec na závodu Od Tatier k Dunaju
Martin Detvaj
běžec závodů